ĮTRAUKUSIS UGDYMAS
„Įtraukusis ugdymas“ – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija (2006), Europos Tarybos numatyti strateginiai teisingumo švietime įgyvendinimo uždaviniai skatina visose šalyse diegti inkliuzinio švietimo politiką. Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra, kaip pagrindinė Europos Sąjungos organizacija, siekianti tobulinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių švietimo politiką bei ugdymo praktiką, rekomenduoja, kad tarptautinės politikos direktyvoms diegti reikia sistemingo duomenų rinkimo ir jų analizės, įrodymų, kuriais būtų vadovaujamasi įgyvendinant atitinkamas įtraukiojo ugdymo plėtros nuostatas ir uždavinius.
2024 m. rugsėjį įsigaliojo Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir įstatymo papildymai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.
REKOMENDUOJAME PASKAITYTI
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ŠVIETIMO IR MOKSLO KOMITETAS PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 14, 28, 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3419. ŽIŪRĖTI ČIA
ĮTRAUKIOJO UGDYMO STRATEGIJOS KLAIPĖDOS MIESTE ĮGYVENDINIMO 2024–2027 METAIS PRIEMONIŲ PLANAS
ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMO IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOSE REKOMENDACIJOS
ĮTRAUKIOJO UGDYMO REKOMENDACIJOS.PDF
UNIVERSALAUS-DIZAINO-MOKYMUISI-GAIRES.PDF
PATARIMAI PEDAGOGAMS ĮTRAUKIOJO UGDYMO TEMOMIS.PDF
VAIKAMS.PDF
GABŪS VAIKAI.PDF
REKOMENDACIJOS PEDAGOGAMS, UGDANTIEMS MOKINIUS, TURINČIUS ELGESIO IR (AR) EMOCIJŲ SUTRIKIMŲ
PATARIMAI PEDAGOGAMS: KAIP VAIKĄ, TURINTĮ ĮVAIRIAPUSIŲ RAIDOS SUTRIKIMŲ, MOKYTI ŽAIDIMO ĮGŪDŽIŲ IR SOCIALINĖS SĄVEIKOS.PDF
PATARIMAI TĖVAMS: KAIP ĮVAIRIAPUSIŲ RAIDOS SUTRIKIMŲ TURINTĮ VAIKĄ ĮTRAUKTI Į SENSORINES VEIKLAS.PDF
PATARIMAI TĖVAMS: KAIP UGDYTI VAIKŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAPUSIŲ RAIDOS SUTRIKIMŲ, KOMUNIKACINIUS ĮGŪDŽIUS.PDF
PATARIMAI TĖVAMS: VAIKŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAPUSIŲRAIDOS SUTRIKIMŲ, PAGRINDINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMAS.PDF
PATARIMAI TĖVAMS: KAIP UGDYTI VAIKŲ, TURINČIŲ AUTIZMO SPEKTRO SUTRIKIMŲ, SAVARANKIŠKUMĄ NAMUOSE.PDF
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „RADASTĖLĖ“ VAIKO GEROVĖS KOMISIJA (VGK)
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „RADASTĖLĖ“ 202 M. D. ĮSAKYMAS NR. V- „DĖL VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“
ŽIŪRĖTI ČIA
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „RADASTĖLĖ“ 202 M. RUGSĖJO D. ĮSAKYMAS NR. V- „DĖL VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“
ŽIŪRĖTI ČIA
PIRMINIS UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS
ŽIŪRĖTI ČIA
ĮSTAIGOJE PAGALBĄ UGDYTINIAMS IR KONSULTACIJAS TĖVAMS TEIKIA ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAI
LOGOPEDĖ INGA BARČIENĖ, el. paštas
LOGOPEDĖ KATERYNA BUTSKIKH (SKYRIUS), el. paštas
ugdytinių kalbos, komunikavimo ir raidos vertinimas;
individualių, pogrupinių ir grupinių specialiųjų poreikių vaiko/vaikų kalbos ugdymo programų rengimas, jų taikymas praktikoje;
pedagogų ir ugdytinių tėvų konsultavimas kalbos ugdymo, kalbos sutrikimų prevencijos klausimais;
metodinių rekomendacijų rengimas;
INGOS BARČIENĖS DARBO LAIKAS. ŽIŪRĖTI ČIA
KATERYNOS BUTSKIKH (SKYRIUS) DARBO LAIKAS. ŽIŪRĖTI ČIA


